Do czego przydaje się marketing na forach internetowych?

Tak się składa, że konsumenci poszukujący w sieci rekomendacji oraz informacji na temat produktów lub usług trafiają np. różne na fora internetowe, a to szczególnie w końcowych fazach procesu zakupowego. Co więcej, zadają tam pytania oraz radzą się innych forumowiczów. A zatem skoro są tam pytania także i na temat Twojej marki, lub problemów które to Twoje produkty czy usługi mogą rozwiązać – to dlaczego z kolei Ciebie tam nie ma? Jeśli zatem jeszcze rozmyślasz nad tym czy Twoja marka potrzebuje mieć ambasadora na rozmaitych forach i czy powinna prowadzić marketing na forach internetowych to poznaj kilka zasad, które to stają się ważne w tego typu działaniach.
A zatem na początek może jawność komunikacji, czyli wiarygodność plus bezpieczeństwo. Bo w końcu fachowiec reprezentujący Twoją markę i robiący marketing na forach internetowych musi być podpisany imieniem oraz nazwiskiem, poprzez co brzmi wiarygodniej aniżeli sama marka lub zwykły login, zapewniając tym samym wiarygodność komunikacji. Konsumenci z pewnością to docenią, szczególnie jeśli z jawnością będzie szła w parze wiedza merytoryczna. A warto wiedzieć, że ekspercka wiedza staje się filarem dostarczania ciekawym konsumentom tylko wysokojakościowych odpowiedzi – bo w końcu tylko takie dają dla niego prawdziwą wartość. Ponadto, w kampaniach prowadzonych na forach można doskonale ją zapewnić poprzez: np. bazowe przygotowanie eksperta – np. najczęściej w formie studiów powiązanych bezpośrednio z reprezentowaną przez niego branżą Do tego szkolenia branżowe – i to najczęściej w dziale handlowym dla reprezentowanej przez fachowca marki. A może Supervisor? Czyli specjalista znajdujący się po stronie klienta i wspierający merytorycznie eksperta w tych najtrudniejszych przypadkach. A może z kolei monitoring Internetu – czyli lokalizowanie konsumentów oraz debat w późnej fazie procesu zakupowego. Co więcej, aktywności eksperta polegają na informacjach jakie pozyskuje on z systemu monitorującego marketing na forach internetowych. A zatem system ten bardzo dobrze lokalizuje konsumentów w końcowych fazach procesów zakupowych, czyli tuż przed podjęciem ich ostatecznej decyzji zakupowej.

Tagi .Dodaj do zakładek Link.

Komentarze są wyłączone.